GAZ AUTO PRAHA s.r.o.

Novinky z UAZu přicházejí!

14. 11. 2005

Jaké modely UAZ jsou momentálně v prodeji? A co novinky? Co nového pro nás připravil importér vozidel UAZ v ČR firma AUTO MAX? Existují nástupci legendárních sanitek UAZ, které sloužily v naší armádě? To je jen část otázek na které jsem pro Vás hledal u firmy AUTO MAX odpovědi…

Pravidelní návštěvníci stránek www.autadoterenu.cz jistě vědí, že aktuálně výrobu ruské automobilky UAZ na našem trhu zastupují modely 3160 COMBAT, 3162 SIMBIR a 2360 RANCHER vše v úpravě AMC.
  Nabídku královehradeckého importéra a úpravce vozidel UAZ – firmy AUTO MAX, spol. s r.o. (AMC) však od září letošního roku rozšířil i další model – žhavá novinka AMC UAZ 3163 PATRIOT.
   Jedná se o terénní pracovní automobil kategorie N1G o celkové hmotnosti do 3.500 Kg s turbodieselovým motorem ANDORIA EURO3 2,4TD o výkonu 75 kW s kroutícím momentem 235 Nm, vybavený stálým pohonem zadní nápravy s připojitelným pohonem obou náprav. Pohon vozu obsahuje i redukci do terénu. Podvozek vozidla se vyznačuje klasickou koncepcí s žebřinovým rámem, zadní tuhou nápravou odpruženou listovými péry a přední tuhou nápravou s vinutými pružinami.
Díky zachování této klasické koncepce podvozku i pohonu si nový UAZ uchovává průchodnost terénem srovnatelnou se starými UAZy, které známe z naší armády i četných srazů off roadových vozidel v ČR, kde dokazují, že mají nejen naprosto nepřekonatelnou průchodnost terénem, ale jsou navíc i téměř nezničitelné. Ono zkuste utrhnout tuhou přední nápravu…
   Od rámu výše je však vše zcela jinak… Nový Patriot sice vychází z tvarů a rozměrů svého předchůdce tedy vozu 3162 SIMBIR, ale posouvá novinku z oblasti čistě pracovního vozu do oblasti vozidel pro každodenní použití. Patriot tedy není pouhým pracovním off roadem typu vozů ARO či LR DEFENDER, ale zároveň se nesnížil do úrovně obyčejného SUV.
   Majitel nového Patriota bude toto vozidlo využívat převážně pro plnění pracovních úkolů v  lesních, důlních či jinak těžkodostupných oblastech, kde se nejvíce projeví nezničitelnost a vysoká průchodnost ruského podvozku, ale po práci s tímto vozidlem „vyrazí“ na nákupy, s rodinou na víkend či večer do divadla.
   Této filozofii byly podřízeny úpravy nejen exteriéru, ale i interiéru, kterému byla u jeho předchůdce vyčítána hlavně přílišná jednoduchost.
  
   Nový interiér odpovídá všem ergonomickým požadavkům dnešní doby. Po otevření rozměrných předních dveří řidiče, které se otevírají ve více než dostatečném úhlu a tím zjednodušují nastupování řidiče a posádky vozidla, Vás asi nejvíce zaujme nová palubní deska z příjemného měkčeného plastu, nová přístrojová deska s digitálním počítadlem ujetých kilometrů a integrovanými digitálními hodinami a v neposlední řadě také nový volant. Volant, který lze stejně jako u modelu 3162 SIMBIR výškově nastavit, má dostatečně tlustý věnec a příjemně se drží v ruce. Nové páčky pod volantem byly přizpůsobeny novému volantu a jsou v dosahu řidiče. Nalevo od volantu je nově umístěno sdružené ovládání světel vozidla (nejen hlavních, ale i předních a zadních mlhových, ovládání intenzity osvětlení přístrojové desky a úhlu naklopení předních světlometů v případě vyššího zatížení nákladového prostoru).
   Středový panel byl kompletně přepracován. Nejvíce asi upoutá nové ovládání zcela přepracované topné soustavy vozu pomocí otočných ovladačů a také množství nových odkládacích prostor. Naprostou novinkou je také integrovaný výsuvný držák nápojů umístěný vedle tlačítek ovládání doplňkového topení EBERSPACHER pod loketní opěrkou – středovým boxem.
Před spolujezdcem můžeme nalézt dvojici osvětlených odkládacích schránek a rozměrné madlo pro spolujezdce při jízdě v terénu.
   Výrobce, vědom si toho, že není schopen samostatně zvýšit prestiž, kvalitu zpracování i kvalitu jednotlivých komponentů a dosáhnout tak vytýčeného cíle vlastními silami, začal spolupracovat při přípravě nového modelu UAZ PATRIOT s celou řadou zahraničních firem.

   První firmou, která byla oslovena, byla mezinárodní inženýringová  společnost PRODRIVE (spolupracuje s takovými společnostmi jako ASTON MARTIN, FORD LAND ROVER a SUBARU). Specialisté této společnosti provedli kompletní technický audit výroby firmy UAZ a navrhli mnohé úpravy pro zvýšení kvality a optimalizaci výroby vozidel UAZ. Výsledkem bylo okamžité snížení výrobních nákladů a také počtu reklamací spojených s nekvalitní výrobou či opakovanými závadami (nedodržení technologických rozměrů, nežádoucí vibrace, nesprávné nastavení atd.).
   Další důležitou změnou bylo zakoupení lakovací linky od německé společnosti EISENMANN. Tato společnost vyhrála výběrové řízení na dodávku lakovací linky před dalšími čtyřmi nabídkami společností z USA, Německa, Itálie a Turecka. 
   Lakovací linka je plně robotizovaná a osm robotů Variobell provádí kompletní nanesení laku na automobily bez zásahu člověka. Barvy a laky pro lakovací linku dodává světově proslulá firma PPG – Helios. Lakovací linka EISENMANN dovoluje lakovat současně sedm různých barev, z toho pět dvouvrstvých metalických. Linka může, ve stávající konfiguraci, lakovat až 85.000 karosérií ročně.
   Díky této důležité změně výrobce poskytuje sedmiletou záruku na úplné prorezivění karosérie.
   UAZ však šel ještě dál! Vzhledem k tomu, že je UAZ vlastněn společností „SeverStal“ – největším výrobcem oceli a plechu v Rusku a druhým největším ve světě – dostal nový Patriot více než 40% dílů karoserie pozinkovaných. Jedná se o nejvíce namáhané části karosérie, které na modelu 3162 SIMBIR měly sklony ke korozi.
   Celkově se na novém UAZu PATRIOT setkáte, v ruském provedení se zhruba 20% dílů dodávanými ze zahraničí. V českém provedení tohoto vozu tedy AMC – UAZ – PATRIOT dosahuje podíl dílů dodávaných světovými firmami zhruba 40% úrovně.
   Již v Rusku jsou na vozidla montovány například světlomety, startéry, alternátory od firmy BOSCH, spojky LUK, servořízení od firmy ZF (Německo), palubní deska z měkčeného plastu pochází z Íránu a přístrojový panel z Rigy v Lotyšsku.
   Královehradecká firma AUTO MAX, spol. s r.o. v rámci úprav vozidel UAZ pro Evropský trh montuje do vozidel turbodiesel v provedení EURO 3 od firmy ANDORIA (licence LEYLAND, Anglie), americkou pětistupňovou převodovku EATON montovanou v Polsku, přídavnou převodovku PRAGA vyráběnou v licenci firmy AUVERLAND (Francie) a komplet ruční brzdy od  americké firmy KNOTT. Montáž všech těchto dílů společně s dalšími úpravami, které jsou součástí know – how firmy AMC, umožňují poskytovat na vozidla UAZ v Evropě komplexní dvouletou záruku.
   Vozidla AMC – UAZ – PATRIOT jsou kvalitativně srovnatelná s vozidly západní provenience, ale i přesto si zachovávají svou typickou nezničitelnost a nízkou cenu.
   Co nového připravuje automobilka UAZ ? Hodně o připravovaných modelech napovídá expozice firmy na letošním moskevském autosalónu MIMS 2005.
   V rámci této expozice byl představen nástupce modelu 2360 RANGER – model 2363 PICK UP, který exteriérově i interiérově vychází z modelu 3163TD PATRIOT, ale nabízí stále více žádané provedení s pětimístnou kabinou a otevřenou ložnou plochou typu pick-up.

   Další novinkou, kterou na svém stánku prezentovala firma UAZ je modelová řada 3165. Jedná se o nástupce slavných „sanitek“ nám dobře známých z  České armády. Tyto vozy jsou postaveny na prodlouženém podvozku vozu 3163TD PATRIOT s karoserií typu furgon pro převoz osob a nákladu resp. typu mikrobus pro převoz většího počtu sedících osob. 
   I tato vozidla, pokud budou zařazena do výrobního programu firmy UAZ, jistě nabídne importér vozidel UAZ v ČR firma AUTO MAX, spol. s r.o. svým zákazníkům.

                                                                Michal Hodík
Další foto naleznete ve fotogalerii na www.autadoterenu.cz
 
 


 

Videogalerie

Sledujte náš youtube channel

Nepřehlédněte!


e-Cat GAZ

e-Shop GAZ
Ke stažení

Která z nabízených značek je Vám nejbližší?

ARO (18%)
UAZ (22%)
GAZ (25%)
HONKER (10%)
LUBLIN (8%)
DONG-FENG (8%)
Ani jedna... (8%)

Zajímavé odkazy:


Auta do terénu
Čtyřkolky.com

Najdete nás na Facebooku:

Sledujte stránky GAZ.cz na facebook.com